Wednesday, August 11, 2010

Marhaban Ya Ramadhan Al Mubarak!



Assalamu'alaikum Warahmatullah Wabarakatuh.

Alhamdulillah, setinggi-tinggi syukur kita panjatkan kepada ALLAH 'Azza Wa Jalla kita dipanjangkan umur oleh-NYA untuk dapat meneruskan kehidupan hingga ke saat ini dan paling penting dapat bertemu dengan bulan Ramadhan yang mulia dan penuh keberkatan.

Justeru marilah sama-sama kita meletakkan azam yang teguh di dalam hati untuk mempertingkatkan ketaqwaan kita kepada aLLAH 'Azza Wa Jalla dengan melipat gandakan amal ibadah kita dalam bulan yang mulia. Mudah-mudahan amal ibadah yang kita kerjakan tersebut akan berterusan selepas berakhirnya Ramadhan nanti.

Bukannya kita bersungguh-sungguh mengerjakan amal ibadah semasa Ramadhan namun selepas itu berubah dalam sekelip mata.Biarlah kita istiqamah dalam melakukan ibadah walaupun tidak begitu banyak.Gunalah fungsi Ramadhan sebagai bulan Tarbiyah yakni didikan untuk kita mula mengamalkan ibadah-ibadah sunat yang sohih yang selama ini kita tak lakukan atau jarang-jarang lakukan.Saya ucapkan selamat menjalani ibadah puasa dan selamat menunaikan ibadah-ibadah sunat dalam bulan yang penuh barakah ini.

Salam Ramadhan Al Mubarak 1431 Hijrah....
Raja Ahmad Kamil Bin Raja Sulaiman
29 Sya'ban 1431 Hijrah bersamaan 10 Ogos 2010 Masihi.

3 comments:

lily92_ said...

Ramadhan comes again for us to
confess our sins to Allah....

Advance Happy Ramadhan al-Mubarak....
=D

admin said...

Thanks a lot buddy =)
May ALLAH always bless us

lily92_ said...

InsyaAllah....mudah2an...
Amiin.....
=D