Friday, October 29, 2010

Entah apa-apa . .

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhLBeE1YCPaOY1XSv5qvtGW8knDwJuwZ8PgUPEwoAO7g5JPaiiHaHli4W-yYyE1aO3u3xgcBzo5NQ5hUQ87NTdvPMeEVxRL9D1ljCJF9AN1ir5cU5AUQs9k1s_-Gw5dJNMyVww2wLzsJxqP/s400/gambar-foto-lucu-motocross.jpg

Ahaaa. . kisah apa ni ? hehehe. . . aku nk cerita la skit apa yg aku lalui kelmarin apabila sampai di Kuala Lumpur. First of all, alhamdulillah, aku selamat sampai juga dkt Hentian duta pada jam 4.45 pagi. awalnyeee. . awal x awal, kena laa tunggu sampai jam 6 pagi. sebab tambang teksi sebelum jam 6 pagi double kalau x silap. tapi lagi mahal la.

So tunggu je la. . . tup. . tup . . azan subuh berkumandang pada jam 5.40 pagi. so aku pergi la ke surau dkt situ yg kecil lagi x convenience. hahaha. . byk songeh btul aku ni. hehe. . waktu tu ada 3 org lain dlm surau tu nak tunaikan solat subuh. masing2 asyik tunding jari pada org lain minta jadi imam. at last, salah sorang tu kata , "saya solat dahulu laa yeee. . . nak cepat ni ". dia solat dulu sorang2. . ada sorang pakcik ni pula kata, "ehmm. . tak apa la. kita tunggu dulu. kejap lagi ada la org lain dtg " .

Dalam hati aku, aku naik pening. . bukan aku x nak jadi imam. tapi mmandangkan ada orang yg lebih tua drpd aku. . so aku rasa x patut la aku jadi imam. then . . tunggu punya tunggu, datang la sorang pakcik memakai kopiah. dia la jadi imam. . lega rasanyaaa. hahaha. . tapi yang peliknya, lepas habis solat, x saling bersalaman pula. memang la bukan drpd sunnah nabi. tapi aku dan jemaah lain cuma salam dengan imam je. . sesama makmum x pun. aku pun hairan. apasal dgn dorg ni ? ? Pelik2 betul . . .

Then dah pukul 6 pagi , aku pun naik teksi pulang ke CFS IIUM. tapi yang 'bestnya' , pemandu teksi tu jadi x ketahuan gara2 asyik brsembang dgn aku. .  sampai silap jalan.perjalanan yg sepatutnya lebih kurang 10 minit je . . jadi hampir 30 minit ! ! hahahaha. . .

Itu sajalah yg aku nk cerita. . . malas nk taip panjang2. . . keh3. . . insyaALLAH next time I will write more ok ! May ALLAH bless us . . . thanks for reading ! =)

3 comments:

masiha said...

hehe..mcm2 ragam org ye dik...

Ahmad Kamil said...

itulah . . mmg manusia ni mcm2 jenis. huhu. .

Lily Sakura said...

haha...lwk gak.. pak cik 2 silap jln smpi lwat 20 mnit...
=D