Tuesday, November 27, 2012

Arghh.. What’s going on in my life?

533079_3178689030475_181965962_n

Hmm.. Semua orang tak dapat lari daripada hadapi masalah dan suka duka kehidupan di dunia yang sementara ini. Yang membezakan kita ialah, “Apa persepsi kita terhadap apa yang berlaku?” dan “Bagaimana kita respon terhadapnya?”. Ye tak?

Ungkapan “nikmat derita” mungkin agak asing bagi sebahagian orang. Mungkin… Namun, bagi mereka yang pernah melalui penderitaan, mereka pasti mengiyakannya. Eh.. Derita itu satu nikmat?

Dengan penderitaan yang kita rasai, ia sebenarnya melunakkan jiwa kita agar kembali kepada Allah ‘Azza Wa Jalla, yang mana Dialah satu-satunya tempat bergantung harap, selain ia merendahkan rasa sombong dan takabbur dalam diri ini.

Okay. Back to the main topic. Banyak rupanya posts yang aku target nak publish dalam blog tapi belum jadi kenyataan. Memang agak frustrated juga.

Antaranya:
1- CERSAPEN “Erti Persahabatan”
2- Ulasan Wacana “Peranan ‘Ulama Menasihati Pemimpin”
3- My Goals & Mission
4- Carta Top 30 Memoriku di CFSIIUM (Ni dah berkurun lama dah!)
5- Cetusan Pemikiran “Persepsi Hidup”

53438_545433555473927_1586137943_o

InsyaAllah, aku buat yang terbaik untuk publish kesemua post ni. Namun, yang ke-4 tu mungkin lambat sikit, masa semester break agaknya. Hehe.

Setiap insan sibuk dalam bidang masing-masing, dengan corak dan gaya hidup yang tersendiri Maka, aku rasa no point untuk cakap “Aku sibuklah”.

Aha.. Seronok kan sibuk? Dapat belajar untuk perbaiki time management, selain kita lebih hargai masa. Tapi… Sedih dan agak kecewa juga sebab ia sedikit sebanyak affect my studies indirectly. I have to try my best improve it instead of just being sad and disappointed!

Okay. That’s all for this post. I hope next post will be one of the titles mentioned above. Thanks for spending your time. May you get benefits from this post.

Barakallahu fina abadan abada Open-mouthed smile

No comments: