Sunday, April 18, 2010

15 April 2010 - Paling Bersejarah...



Awal pg : lpas blik msjid - kna 'marah' truk juga la...kata aku ni ikut emosi ja lbih....x dgr pndgn org pn....kna bncg dgn smua ajk..bkn guna kuasa diktaktor!aku diam je....

Then p sek, on day way tu..wt pgumuman utk mesyuarat trgmpar khas..

Kt sek,aku bg ucapan dpn 1 sek...1st time ever kt tpak prhimpunan tu....mmg masih trasa 'pedih' n 'luka'..ckp pn ok dlm x ok...aku ckp tu gmbira dlm sdih.........

Then lpas tu jmpa phak pntdbiran sek...kna lg!! lbih krang mcm mak ayh aku laa......depa kata kami ni pljr lagi...duit bkn byk...ayt lbih krang gitu la..

Alhamdulillah ada kwn yg mmhami yg tman aku iaitu saiful nizam.....dia yg tnangkan diri aku....dia pn tnya elok2 n aku explain in detail kt dia...

Then p bilik guru...kena plak lagi!! ayat? lbih krang jee....

Mai2 meeting..giliran kwn2 aku plak hntam aku....

Ksimpulannya smua pkat hntam aku tnpa fkir pnjg..yakni brtindak tnpa fikir dulu....

Aku fham depa x fikir pnjg mcm aku...yakni aku tau stiap org x sama cara pmikiran..mentaliti brbeza..based on the past..background of family.surrounding nature of people...

Aku start explain kt geng2 meeting...at last smua nmpak fham n trdiam....

Lepas tu start smuanya fham...smpai ke hari jumaat(kelmarin)....
Aku explain, aku bristiharah sgguh b4 decide...guna ilmu yg aku ada..thats mean..i thought of the pros n cons..its intention n how to make it clear....b4 i decide..


Ni doa yg aku amalkan: yg aku bljr drpd Dr MAZA:


Agar Kita Berada dalam Taufik dan Pertolongan Allah pada Setiap Detik Kehidupanيَاحَيُّ يَا قَيُّوْمُ, بِكَ أَسْتَغِيْثُ, أَصْلِحْ لِي شَأْنِيْ كُلَّهُ وَلاَ تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ

“Wahai ALLAH yang Maha hidup, Wahai Rabb yang maha menguruskan hambanya, dengan-Mu aku meminta pertolongan, perbaikilah segala urusanku dan jangan Engkau serahkan aku kpd diriku walau sekelip mata..... "

ada riwayat:

يَاحَيُّ يَا قَيُّوْمُ, بِكَ أَسْتَغِيْثُ, أَصْلِحْ لِي شَأْنِيْ كُلَّهُ وَلاَ تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍAgar Kita Berada dalam Taufik dan Pertolongan Allah pada Setiap Detik Kehidupan

يَاحَيُّ يَا قَيُّوْمُ, بِكَ أَسْتَغِيْثُ, أَصْلِحْ لِي شَأْنِيْ كُلَّهُ وَلاَ تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ

“Wahai ALLAH yang Maha hidup, Wahai Rabb yang maha menguruskan hambanya, dengan-Mu aku meminta pertolongan, perbaikilah segala urusanku dan jangan Engkau serahkan aku kpd diriku walau sekelip mata...."...

ada riwayat:
يَاحَيُّ يَا قَيُّوْمُ, بِكَ أَسْتَغِيْثُ, أَصْلِحْ لِي شَأْنِيْ كُلَّهُ وَلاَ تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ

“Wahai ALLAH yang Maha hidup, Wahai Rabb yang maha menguruskan hambanya, dengan rahmat-Mu aku meminta pertolongan, perbaikilah segala urusanku dan jangan Engkau serahkan aku kpd diriku walau sekelip mata...."


Alhanmdulillah, dgn kyakinan aku dgn-NYA, tenang & sabar serta redha dgn ujianNya, skrg ni, rezeki mlimpah ruah kpd kami smua AJK...duit yg asalkan x cukup..jadi lebih byk sampai x tau nak buat apa guna...tu buat anugerah n cabutan bertuah...tu pun adad duit sikit lagi....subhanallah..maha suci ALLAH...


Yg pnting pndgn ALLAH kt kita muliam, wlaupun manusia pndg kita hina...

Sama2 ambil iktibar...

No comments: